måndag 17 oktober 2022

En massa bilder från senaste tiden

Hösten kommer men i det här fönstret, som sen ska bli julfönster, är det somrigt allra längst.

Skarvarna dödade ön.
Maken styr säkert bryggbåten bort därifrån.
Magiska Näkten.

Jag ligger på magen på bryggolvet och kikar ut på böljan den blå. Absolut frihet.

Vi hittar en plats att springa på. Ja, hunden i alla fall. Storsjön levererar strand och vågor.


En kväll får vi fira en pigg och glad 80-åring. Min svägerska blir grundligt partajad med herrgårdsmiddag.
Där fanns barn, barnbarn och barnbarnsbarn… och en del andra.


Ska vi bryta arm, farmor?
80-åringar kan fortfarande få en chans mot ungdomen, tydligen. Jag säger inte vem som vann.



Jag lyckas ibland sitta vid ritbordet. Skrivbordet heter ritbord när jag ritar - skrivbord när jag skriver.
Jag vill bara göra barntavlor och sälja för en anständig summa.

Jag har slängt min nalle. Nalle Puh, hette han, och levde i min närhet bokstavligen från 1957 till för en liten tid sen. Han förtjänar ett minnesord på Enhenna, vilket skulle pigga upp min sorg. Tror jag. Men han var allt för söndrig och skev. Han målades av när akvarellådan ville vara med.

Tack vare hunden kommer man till skogs oftare än förr. Andningshål.

Vackert vid foten. Ätliga? Tur man inte plockar svamp...

Mitt i det brungrå lyser solen. 
Undrar om solen orkar lysa på vår brungrå värld?
Suck.

/E






 

Inga kommentarer: