torsdag 18 juni 2009

Sommarlov



Ja, det har man ju väntat på sen i oktober...
Det ljusa, det gröna, okej, jag ska sluta tjata om det. Men håll med om att det är tufft med sommar när man har taklyset tänt efter tre och ullstrumpor och fleecejacka för att hämta posten. För er som undrar så är postlådan fyra meter från entrén. Typ.

Men vem är jag att klaga? Jag leker sommar ändå. Jag envisas med linne och kortjeans, sandalerna har suttit på sen i mars. Eller april, kanske.
- Men skaru ha frysbyxorna? undrar maken.
- Nej men har det blivit så DÄR varmt? undrar kassörskan på affärn.
- Det är sommar, hugger jag bara av. Slutdiskuterat.

Annars - vad gör det att vi känner av klimatförändringar som visar på en ny istid? Jag kan roa mig ändå. I går hade jag det tufft. Det fanns för mycket att välja på.
Sightseeing bland stans samtliga mataffärer och sportaffärer för att röna ut vem som har de bästa alternativen till torrfoder inför semesterresan med lätt packning.
Längre tur med hojen - koll av bromsarna nu när Bosse-på-verkstan har jobbat.
Måla lite till Margaretas och min bok. (Vi tänkte ge ut en bok, bara så där).
Fortsätta på skrivandet som tog fart de sista dallrande minuterna av Höga Kustenresan.
Städa skrubben....

Jag hann allt utom att städa skrubben. Och så hann jag bara med två affärer. Sen blev det en tur till Oviken med hojklubben. Det var ju faktiskt hela tio grader varmt och sol. Och Therese ville åka med, det gillar jag. Är erbarmligt rädd att hon ska tappa bajkerintresset för andra simpla tonårsförströelser som pojkvän, körkort och kompisar.

Nu till dagens övningar:
Tårtbak till midsommar och njuta av - HÅLL I ER - hela femton grader varmt!!!! WOW!
// Eder Grönnörd.

Inga kommentarer: