torsdag 25 juni 2009

Framtiden är ljus!


Min framtid är alltid ljus. I alla fall som jag ser den.

I går kväll mötte jag en själsfrände. Vi var på väg till Hara Brygga med motorcykelklubben och som vanligt samlades vi i hamnen. Vi var nog mer än hundra hojåkare där. Plötsligt kom en dam fram till mig med bestämda steg.
- Vad gör ni?
- Vi ska åka och fika, sa jag bara.
- Allihop?
- Ja, vi brukar träffas här och så åker vi nånstans.
Hon såg sig omkring och funderade en stund, nickade lite för sig själv. Sen tog hon sats:
- Nästa år blir jag pensionär. Då ska jag sälja hela skiten och köpa en motorcykel. Körkort har jag, rally har jag kört, men inte hoj. Sen ska jag åka och fika med er varenda onsdag. Jag förutsätter att jag träffar nån som kan meka åt mig om det behövs och nån som kan lära mig lite annat om det behövs. Annars fixar jag det jag vill, det har jag jämt gjort. Vi ses säkert!

Sade hon och gick.

Jag tittade på min sjuttonåring.
- Jodu, sa jag, försök att stå ut i femtio år till, sen är du också pensionär och kan börja ha kul. Sälja skiten och köpa hoj. Fika på somriga onsdagskvällar med en massa trevligt folk. Va? Framtiden är ljus. Som sagt.

//Eva

PS Jag fick faktiskt reda på vad "skiten" som skulle säljas var, men det vill jag inte avslöja av respekt för kaxiga damer. Men så långt kan jag säga att det räcker nog till en motorcykel i alla fall.

2 kommentarer:

Pigan sa...

Skön Kvinna verkade det vara....och dom växer minsann inte på Träd, vi är få utvalda ;)

Eva sa...

Ja, visst är det underbart med lite attityd framåt höstkanten.