måndag 21 oktober 2013

Ett ingrepp i mitt liv

Snart, om ett par dagar eller så, ska jag göra ett större ingrepp i mitt liv. Jag ska nämligen plocka bort pennor, papper, penslar, färger, pärlor, stickers, klister, glitter och glamorprylar i miniformat och göra pysselpåsar för hugade spekulanter. BORT ska saker som jag inser samlar damm. Det vill säga: nu packar jag så gott som ihop min lilla verkstad och ägnar mig åt två saker: tuschpennor och akvarellfärger. Det innebär på sin höjd en liten väska eller en mindre verktygsbox. Slutvelat!

Mitt i allt hittade jag ett utkast på en liten tavla en vän beställt. Hon ville ha den på sitt kylskåp så att hon skulle inspireras varje dag. Tänkvärt.


Återkommer med rapport om mitt nya smala liv. Alltså - smala ritintresse, vad trodde du?
//E






2 kommentarer:

Evas blogg sa...

Ibland behöver man röja bort gammalt som ligger, även om det är pyssel. Jag har också röjt undan en del.

Ingemar Edfalk sa...

Där satt den! "Less is more"