söndag 19 oktober 2008

EFIT- ett foto i timmen 19 oktober 2008


7.45
Morgon, klockan är snart åtta. Det måste ha slutat regna för något ljus silar i alla fall in genom sovrumsgardinen.



8.45
Jag ska gå ut med hunden, tar med mig frukosten.



9.45
Promenerat en timme, det är vått och kallt. Fast det går att vara ute. En blek oktobersol hänger över vårt hus.


10.45
Dags att jobba en stund. Massor av omdömen ska skrivas fast helst vill jag skriva färdigt novellen om Leonard och Maja.



11.45
Jorå, det blev diskat i natt efter att gästerna gått hem. Dags att plocka in i skåpen igen.


12.45
Farmor på besök. Hon är 88 år och kommer in för en kaffepaus på långpromenaden.


13.45
En tur till med hund och man. Vi njuter nog lite av höstrusket i alla fall.


14.45
Vårt äppelträd ser ut som en smyckad julgran...Traskar omkring i trädgården en minut, men tyvärr väntar mer jobb. Bara att återgå till köksbordet och datorn.


15.45
Går upp för att prata lite med husets entertainer. Två veckor kvar tills han drar vidare ut i världen. Spelningar har han redan på g i Oslo.


16.45
David och Thomas glor på film, jag vill bara ha en paus från datorn. Och dimper ner mitt ibland gullungarna. Kidsen. Eller vad dom nu är nu för tiden. Dom flyttar sig snällt åt sidan...


17.45
Vaniljsås och bacon? Naee, jag åker och handlar nåt.


18.45
Pizza till karlarna. Själv är jag vegetarian och hatar pizza. Men vad gör man inte för att glädja andra. Och det finns ju sallad.


19.45
Jag ringer till våran tjej. "NÄR kommer du hem?" "Snart."


20.45
Slänger mig på Thereses säng och vill prata. Medan hon babblar med mig sms:ar och chattar hon. Simultankapacitet. Kvinnligt?


21.45
En stunds eftertanke. Men bara fem minuter. Dagen tar slut och alla förbereder sig för jobb och skola. För min del känns det som både och på nåt vis.


22.45
Sovdags. Becksvart utanför. Om sju timmar sitter jag med kaffemuggen och tidningen. Arbetsveckan väntar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh vad jag känner mig dum!
Hur som helst så har du gjort ett helfint jobb. Gillar soffbilden. :)
Om du är med nästa gång också så ska jag försöka göra bättre ifrån mig.
Förlåt!