söndag 21 september 2008

Kolla vilken vägg...




Var hos mamma hela förmiddan och gjorde en fotovägg i hennes kök. Jättekul!
Det är roligt med bilder. Men varför trycka in dessa i ett album som står och tar upp plats? Jaa, man kan ju inte ha ALLA sina foton framme och uppe eller var dom nu är, men i alla fall kan man göra lite annorlunda saker med sina minnen.
- Nu ska jag titta på mina barnbarn när jag sitter vid bordet, sa mamman och såg ut som hon skulle få stort sällskap av alla möjliga filurer som numera tronar på väggen. Själv blev jag ju inspirerad också. Ni vet, jag håller ju fortfarande på med garderobsdörrarna i sovrummet. Det är alltså en STOR yta vi pratar om där.

Som sagt, det är kul med bilder. Jag har nästan alltid kameran med mig. Dock fattas den alltid när det verkligen händer saker. Som t ex när jag och vännen S firade oss ner i brandsele från ett fönster efter date på förbjudet ställe. Eller när älstingen fyra år gammal lyfte på farmors kjol i kön på HM och frågade allvarligt om hon hade fisit. Eller hur min värsta rival såg ut när jag hade dekorerat henne med en halvliter äcklig hudkräm...jodå. Jag kan, jag också. Jag ska berätta mer en annan dag. Och - det är kul med minnen.
Hej o kram.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det var ju en himla tur att inte digital kameran fanns då.....och förresten, vem tänkte på att ha kameran med då?
Har du nån aning om var våran date håller hus nu för tiden?
Och hon med hudkrämen då, har hon överlevt?
Jag ska mejla dig en bild sen (när jag lärt mig scannern)och då snackar vi minnen.....
Hälsa mamma från mig vid tillfälle
Vi hörs

Eva sa...

Men så lär dig scannern då! Nu!!!

Anonym sa...

Lugna dig kvinna, tids nog så .....