måndag 15 september 2008

Pimpa sovrum




Jag skulle behöva en fondtapet, ni vet en sån där med snygg bild så att man inbilla sig att man t ex ligger på Addu Atoll på Maldiverna eller kanske en väldig port ut mot en JohnBauerskog där troll och älvor smyger omkring. Eller varför inte en filmstudio med diverse fräschingar in action? Det är garderobsdörrarna i sovrummet som ska pimpas. Jag börjar bli less på bruna blomslingor. Övriga sovrummet är laserat i himmelsblått. Men dörrarna till garderoberna blev ogjorda och har så förblivit. Ni vet, när man inte gör det direkt så blir det liksom inte av. Men då kom jag på att jag kan fixa tapeten själv. Kanske..?
Jag sprang runt med kameran och letade. Tog till och med en sväng till hem(liga) trakter och hittade en liten glänta där det mesta har hänt. Nån av er polare som känner igen sig? Pussar, smygciggar, byte av stjärnbilder, hemliga lådor, matsäck, och kanske en del annat finurligt och uppiggande. Titta på bilden.
Eller vad skulle man kunna tänkas ha på en fondvägg? Ingen tråkig tapet, nää, kom med kul förslag. Storbild på kungen? Brad Pitt? Graffiti? Hm. Nu blir det svårt. Jag får allt sova på saken.

By the way, nu går det att kommentera i bloggen - en inställning som var på sniskan.
Ses snart.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Oh! Jag tycker att du ska ha en hel vägg med text. Citat du tycker om eller något du skrivit. Antingen handskrivet eller en bild där det ser ut som skrivmaskinstext. Det behöver inte vara svart på vitt heller utan två helt andra färger om du känner för det. Mitt tips iaf!

Anonym sa...

Det är nåt bekant med bilden. Är det meningen att man ska känna sig som hemma eller....?
Trodde allt sånt var preskriberat...
/ Solan

Eva sa...

Ingela:
URBRA idé!!!!!
Nu blev jag ju riktigt tänd på det, jag som gjort en del tavlor med citat och texter på redan. Undrar om det går att få till den stora yta som garderobsdörrarna är...Kanske man kan kompromissa. Hm...Kärleksdikter? Uppiggande tips för trötta medelålders fruar? Receptvägg? (Marängsvisse? Nä det blir nåt för köket.) Vad skulle du välja?

Eva sa...

Solan!
Jaa,du borde väl mer än nån annan känna dig som hemma.
Det mesta avhandlades väl där i närheten? Och undrar hur många gånger någon tjuvlyssnade bakom solhyllan...

Anonym sa...

Hm... Jag skulle nog välja citat jag tycker om. Som: "Ta det som en kommentar" av Emma Gidlund. Eller "Den som inte är en smula galen, är inte så klok som hon tror." "En människa utan fantasi har inga vingar" Muhammad Ali. Oh! "Om du inte kan övertyga dem, förvirra dem." Jag kan hålla på hur länge som helst.
Fina dikter skulle också vara ett alternativ, men inte kärleksdikter för mig. Mer dikter om... Ja sånt som berör mig på ett eller annat sätt.
Har en känsla av att du inte blev så kycket klokare på det här.

Anonym sa...

Men vilken BRA idé!
Och även övriga kommenterare har bra idéer. Det jag osökt tänkte på var givetvis dina änglar med små texter.
Du som har blå himmelsväggar, nån förstorad ängel som har fötterna på garderobsväggen längst till vänster och glorian längst till höger. Åsså nån jättefin text...
Fast jag vet... du sa att du är lite less på änglar för tillfället - så en skog är aldrig fel du!
Kram Maud