söndag 23 november 2008

Snart så...


...är det jul, va?

Hörru, Miss Jordgubbe, jag tar mig. Jag klagar inte. Tvärtom, jag ligger i startgroparna. Strykjärnet i högsta hugg, julgardiner, dukar och krimskrams i vänster hand, kokar knäck med den högra. Jag JULAR till det. Längtar, så det så! ÄLSKAR jul, vinter och snö, 10 grader kallt, gnistrande vita ängar, klar vinterluft, rena golv (ingen lorthund som grävt sig in under häcken eller rullat sig i rävskit under nån gran), myggfritt, byggfritt och jag behöver inte tänka på att smörja kedjan och avfetta motordelar. Jag slipper skura grillen och irriteras över maskrosorna och att jag inte rensat rabatten.
Då jag tittar ut genom mitt snart så vackert julpyntade köksfönster ser jag en vit trädgård med gnistrande vit snö, så rent och vackert. På fönstret finns ett rimfrostmönster i ena hörnet. Det glittrar i förmiddagssolen.

Precis som sommarregnet...Suck.
Det kan inte hjälpas, suck igen.

Edert frenetiskt kämpande sommarfreak.

3 kommentarer:

Evas blogg sa...

Vi kör på samma tema :-)

Anonym sa...

Raring - du tar dig! Snart överträffar du julfreakarnas julfreak, mej. Men en undran har jag - har du börjat spela julmusik? Igår snurrade Absolute Christmas här på tallriken, varvat med Janne Malmsjös julskiva. Natten tänder ljus på himlen... lalla lalla lalla lalla, jag är heeeelt galen. Idag ska jag ta fram alla julsaker och kolla igenom ...ååååååh! Pusselipuss fr din vän Måddan

Anonym sa...

Måddan, ojojoj...naturligtvis betyder musikvalet mycket!
Ska kolla vad vi har! John Fogerty..?
Hm.
Puss.