lördag 18 juli 2009

Ifall jag har lust...

...tältar jag nog i natt, om ni ursäktar.
Sade jag till familjen och gick.

När jag vaknade i morse kom den där känslan av vardag över mig. Ni vet, nu ska det bli: altanbygget och hallmålningen. Helst innan Yran, för då blir huset så där kärleksfyllt igen. Som det brukar bli av ungar och deras vänner.

Jag mår så bra efter vår semester, allt har liksom klaffat och blivit som vi önskade. Nu är det över, tiden rusar fram. Då kom jag på i morse, då jag låg och funderade innan hundpromenaden, att det skulle varit mysigt att sova i tältet en natt igen, det är liksom bara så mycket semester. Sen tänkte jag, vaddå "skulle vara"? Det är ju bara att tälta.

Så nu står tältet under äppelträdet, jag kommer att sova gott, till grannens grillpartyslammer och trafikbrus och fågelkalabaliken i morgon bitti.

Gonatt.

Inga kommentarer: