torsdag 23 juli 2009

Jobbar och sliter för nu har vi semester


Och det är inte helt fel.
I år hade vi planerat rätt.
Maken hade två veckor - vi reste bort.
Maken jobbar en vecka - skönt, jag kan skriva och måla och till och med göra ingenting!
Maken ledig tre veckor - nu ska vi arbeta med boet. OCH göra roliga saker.

Själv har jag just upptäckt att jag har sommarlov. Jo, det tar ett tag att fatta det för mig varje år och oftast kommer det i slutet av sommarlovet. Då brukar jag få panik och sticker iväg än hit än dit, men nu så har vi liksom fått till det, planerat rätt.

Jag har hunnit landa och nu tar vi tag i det som vi planerat så länge. Måla och reparera, som man får lov att göra om man har hus. Det är rätt kul faktiskt, vi har ju oftast kul ihop och det kan man även ha under en altan, i leran och sanden, bland spindlar och avåt. Avåt - det är inte ofta man träffar på dylika.

Innan kvällen kom med kvällssol och 17 grader så hade jag målat trappa och trapphall gröna. Jo, det är liksom väldigt grönt, just nu. En nyans är fel, vägg eller trapp, den borde varit mörkare...eller den andra ljusare. Beror på hur man väljer att se det. Men what the häck, vi får väl måla över nån del då. Typ sen.

I kvällssolen kröp jag in under altanen till min man och så släpade vi cementplintar och flyttade grus och bräder. Och si - genast kommer det att bli tryggare för er gäster att sitta på vår altan och gotta er. Allt arbete utfört med stor kärlek till att vi har ett hus och varann och att det är så himla kul att jobba ihop. Och inget kan hindra oss från att dela en öl eller två under äppelträdet när vi vill. Det är semester, det!

/Eva

2 kommentarer:

Solan sa...

Jag håller fullständigt med dig....det låter som ni har semester på riktigt.....vi har också hållit på så där, alltid nåt att göra hemma måla , snickra eller bara vara.....men det är ju semester det också..:-))
Ha det gott

Eva sa...

Ja, när ska man annars? Och huset tillhör väl ens delade intressen annars hade man kanske inte bott (ihop) i hus?
Ha de gott du med.