fredag 18 september 2009

Några vänner...

...tycker att vi ska ha halvårsjubileum också.
Alltså, när vi flyttade från vårt trygga bostadsområde till ett vilt villakvarter bjöd vi in våra gamla grannar och vänner. Alla vi som suttit tillsammans med våra ungar i sandlådorna i regn och rusk. Grillparty varje sommar på vår gård. Nu är det tradition.

Ibland har vi varit minst tjugo personer, särskilt när ungarna bodde hemma och fyllde på med polarna. Ibland har vi varit typ sex stycken, men grillat har vi gjort i ur och skur. Och av och till har "utsocknes" visitat oss till allas glädje.

I somras fick jag det delikata förslaget att ha halvårs grillparty också. För länge att vänta med denna succé till sommaren, alltså. Nåväl, vi klappade till med den 5 december, vilket borde vara mitt i prick för ett sådant arrangemang. Med snålblåsten vinande runt benen och revbensspjällen ska vi grilla. Hugade kan ju dricka glögg till och göra åkarbrasor. Man måste ju planera en del lattjo saker nu, då jag helt plötsligt jobbar 36 timmar om dygnet med olika saker inklusive mitt normala arbete.

Vid fyratiden den 5 december tänker jag gräva fram och tända grillen.
Puss då.

5 kommentarer:

Ingela/Pigan sa...

Ja då ses vi då :)

solan sa...

Att grilla i december är en riktig höjdare!!! Detta ha vi i grannskapet hållit på med i ett antal år....helgen före jul, tomte luva, shorts och glögg ut på garage infarten......Vilken tradition alltså. Du kommer att förstå mig när tiden är inne för partajet...

Eva sa...

Jag visste det faktiskt!
Shorts och glögg! Solveig - du är ett geni! Eller galenpanna. Vad vet jag. Kan bero på att vi insupit samma luft som barn!

solan sa...

Skulle tro att vi har fått det i modersmjölken och det där med galenpanna det visste jag redan....;-))

Ingela sa...

Snälla Eva, måla mig vackra mönster och snirkliga motiv som får mig att tänka på annat än arbetslöshet och tomma konton.
Vill inte krypa längre in under täcket nu. Jag vill skratta igen.