lördag 5 september 2009

Somliga dagar...

...är aptråkiga.

Jag struntar idag högaktningsfullt i att detta är en positiv blogg med fokus på livets och vardagens guldkanter. Den här helgen blir skittrist.

Varför? Joo.

I hallen står en inlånad symaskin vilket innebär att jag måste SY. Fatta va trist! Det finns en liten vits med inlåningen. Den tillhör skolan och måste tillbaka på måndag morgon. Alltså kan jag inte dra ut på detta mer. Den har stått i hallen sedan den 15 juni...

I tvättstugan har strykhögen växt till en meter ovanför korgen som är ett par meter i diameter nertill. Eller, ja, den är rymlig i alla fall. Jag måste STRYKA. Shit.

Köksgolvet är inte längre blankt. Det har en sidenmatt yta med viss beläggning bestående av hundhår, fotspår, cornflakes, fettfläckar samt dagen till ära småkryp från en upphittad tallkotte modell gigant. Måste alltså SKURA. Usch!

Bilen är fylld till bristningsgränsen av sopor som ska köras till den för sopor avsedda uppsamlingsplatsen. Innebär oftast en något större röjning då man ändå är i farten och sopstationen är öppen och den når man ju bara på lördagar. Typ. HAR INTE TID med det här!

Dessutom har jag varit hos doktorn och väntar provsvar som INTE kom igår utan jag får VÄNTA över helgen. Vilket bidrog till mitt missmod så till den milda grad att jag STÄLLDE IN party på tanttemat. Och en utebliven middag med vänner är bara det ett elände. Doktorn sa i alla fall att jag inte var döende precis. Han var misstänkt glad att se mig och så in i helspretta positiv att jag nog kan räkna med att leva i femtio år till. Det är för att han är norman.

Häcken ska klippas. Bilen ska tvättas. Hösten ska in och sommaren ut.

Håhåjaja. Skithelg!
Finns det då inget? Jag kan tänka mig en anings aning ljusning eftersom jag har ett jobb att göra också inför skolveckan. Jag ska läsa Strindbergs Fordringsägare och skriva frågor till texten och eventuellt också skriva ihop en vettig presentation av Strindberg och pjäs så att den tilltalar dagens ungdom. Det kan ju dock vara lite kul. Eller utmaning, skulle jag nog vilja säga. Undrar om jag är i form att göra ett bra jobb?

Tur att vädret verkligen SUGER så man kan hålla stämningen ett tag. Det tar på krafterna att vara på dåligt humör. Hoppas det är stora spindlar i källaren när jag ska stryka och att den enda synålen går av så det skiter sig med det också. Skulle va skönt. Riktigt skönt!

Släng er i väggen! //Sureva.

5 kommentarer:

Evas blogg sa...

Hej på dig sureva! Man får vara sur ibland. Man får tycka att allt är skit och elände. För om man inte kände på denna känsla då blir det roliga inte lika roligt längre. Lycka till med allt. Jag har också en symaskin som behöver tas fram men gruvar mig in i det längsta. HATAR symaskiner! De SUGER! Kram från en småsur eva

Cecilia N sa...

sureva *?*

Det tog en liten stund innan jag kände bindestrecket.

Sure, va?

Eller nån sorts samiska kanske? "surrevva", vad nu det kan tänkas betyda.

Det braiga med att få sqwela är att sen brukar det flyta på ganska bra.

Hoppas att nålen håller hela vägen och att trådspänningen är preciis så lagom som den ska vara och att undertråden inte tar slut när det bara är nån decimeter kvar.

Och att det egentligen inte alls är långt till sopstationen och att den är klokt organiserad så det bara säger svoosch och så är bilen tom på soppryttlar. kanske rent av träffar nån där som du inte sett på länge och blir glad av?

Stryka tvätt är överdrivet. Jag har märkt att trikåtröjor ser skrynkliga ut precis när man tar på dem, men sen så "slätar de ut sig" av kroppsvärmen, eller nåt. Det skrynkliga försvinner iaf.

Månne jag också borde skura köksgolvet?
[Omformulering:]Kanske mitt köksgolv också vill bli skurat?

Håller tummarna för provsvar.

Evas blogg sa...

P.S Jag håller också tummarna för provsvaret!

Eva sa...

Hej Eva och Cecilia!
Fint att du Eva inte heller gillar symaskinen! Ska vi bilda en klubb?
Cecilia har rätt i en hel del!
Jag kan bara säga att allt fixade sig...
Så himla hemskt var det inte.
Kramar er båda!

Evas blogg sa...

Klubben för hat till symaskinen. Jag är med!Och här blev det inget sytt.