lördag 27 mars 2010

Recept på skitväderdag i Hovde.

Vad det är skönt att vara vuxen och bestämma!

Vi for till fjälls för att det var dags med en helg utan att jag arbetar eller pluggar. Men jag åker inte utan böcker, datorn, akvarellskrin och, tro det eller ej, pärllådan. (Bokmärksasken har på senare tid blivit utbytt...)

Någon typ av hantverk bör utföras mellan övningarna i pisten, tänkte jag. Vi installerade oss i en husvagn som bjöd på en endaste liten ynka grad värme eftersom något överhettningsskydd löst ut. Men skit samma, elektrikern fixade det och sen pulade vi in alla grejer och jag upptäckte till min fasa att vi glömt mjölken och insåg att morgonen skulle bli tuff utan kaffelatte.

Vi tog på tröjor och ullstrumpor och öppnade whiskyn. Sen sov vi gott eller i alla fall bitvis för spöregnet väckte mig av och till. Tanken på att fara hem var inte långt borta i morse kan jag säga, när jag och doggen tog en powerwalk i tråkvädret till affärn som var stängd.

Men så kom vi på den ljusa idén att ingen annan än vi bestämmer så vi skiter i skidåkningen. Man kan ju
1. läsa en bok eller två
2. skriva en berättelse
3. ta en långpromenad bort till Bydalen för kropp och samvete
4. gå ut och äta

Och så tog vi bilen till affären och köpte mjölk! Snacka om GÖRLEDIG.
Livet är toppen! Alltid!
//E.

2 kommentarer:

solan sa...

Görledig....det var ett av dom bästa uttryck för att göra ingenting som jag har hört!!
Ha det gott i husvagnen!
Hälsa gubben
Solan

Eva sa...

Det beror på hur man uttalar det.
På göteborgska (som en vän uttryckte det, med g) eller så helt enkelt gäralaus---tja, vårat är bäst. Eller hur?
Hälsa du med! Och kram.