fredag 10 september 2010

Dagens guldkorn 10 september är...

...att jag lagar entrecote åt mekanikern som servar min hoj inför weekendmys i Norge.

Hela dagen har gått i ett grådis. Jag ogillar vit himmel. Jag vet inte varför, men troligen hänger det ihop med vinter och en allt för inbäddad och tyst värld. Dagen har dock bjudit på en hel del rofyllda stunder som värmer hjärtat. Endast två lektioner, varav en räckte hela förmiddagen nästan, den andra direkt efter lunch. Båda dessa möten med tonåringarna fyllde mig med en fredagsro jag saknat ett tag. Det var drama för en del och högläsning för en del och alltsammans maldes ner i lågmälda men djupa diskussioner på hög nivå. GILLA, säger jag bara.

Men till sist, det allra bästa är ändå en fredagseftermiddag när jobbveckan är slut.
Att få sitta tillsammans med sina närmaste och prata om livet i stort och smått. Äta gott och tända ljus - det är lycka det.
//E.

1 kommentar:

Evas blogg sa...

Fredagsmys is the shit!!