fredag 31 december 2010

Minnesbilder från 2010 och Gott Nytt År!




Vad var bäst? Jag tror att jag har plockat russinen ur kakan med mina bilder. Att ungarna skaffat jobb och tagit sig ut i världen. Att vi fortfarande samlats kring både knäppa och mer vanliga traditioner om än i förändrad form. Att jag och min bättre hälft också i år gjort våra hojturer. Att jag har ett jobb jag älskar och fått njuta av ännu ett sommarlov. Att jag känt mig rik, frisk och lycklig med det jag har i år också. 
JANUARI - traditionell januaritårta hos mormor

FEBRUARI - Några fina helger i Hovde. Varje gång vi åker över isvägen måste jag plåta.

MARS - En sällsynt fågel gästar boet.


APRIL - Rödöbron och en nästan isfri Storsjö lovar att vi snart kan byta ut bilen mot hojen.
 

MAJ - Therese och jag cyklar en och en halv mil en vårkväll


JUNI - Mellan packning och reseplanering tillbringar jag en del tid på Jamtli.

JULI - Vi har nått Skåne på vår långresa genom Skandinavien och lunchar på Kalle på Spången. Det måste man!

AUGUSTI - bröllopsdagen firas med kaffetermos på Åreskutans topp. Helt rätt.

SEPTEMBER - en kortare tur till Norge innan mc-säsongen lider mot vila.

  
OKTOBER - lata soffkvällar medan vi vänjer oss vid mörkret. Thomas och Zingo har sina givna platser.


NOVEMBER - David och Linnea justerar packningen på väg till Sydamerika. Vi är med till Stockholm och vinkar.


DECEMBER - att vara så få till en julmiddag är det ingen av oss som någonsin upplevt.



2 kommentarer:

Evas blogg sa...

Gott Nytt År Eva!

Eva sa...

Tack detsamma Eva!