onsdag 18 januari 2012

Bloggen har fått en utmärkelse av Eva Grelson . Hennes motivering är:

Eva, med sina humoristiska betraktelser av livet och dessutom en mängd vackra bilder.


Det tackar jag för. Det känns väldigt roligt att få!
Särskilt roligt då jag använder bloggen i min undervisning ibland i svenska och bild och särskilt roligt att någon läser den frivilligt utom mina elever som (oftast) gör det på kommando...

Ofta frågar jag mig faktiskt vad som gör att man gillar att blogga. Tja... för min del så är det helt enkelt skrivandet. Jag håller mig mer till krönikamodellen eller helt enkelt en vardagsbetraktelse eller av och till en kortare skröna. När det kliar i skrivtarmen och man vill få ur sig något fort (och för all del oredigerat ibland) så känns det skönt att ha en eller flera bloggar. Så, Eva, jag tackar för utmärkelsen och skickar den vidare till några av mina favoriter - inte alls ett lätt val....

Här är några tips från mig:

Mauds blogg - om hur livet kan se ut och hur det kan hanteras i både glädje och sorg. Här finns många insiktsfulla tankar och reflektioner som alltid får mig att fundera över våra livsöden och meningen med allt.

Staffans blogg - en fotoglad killes liv och leverne i den allmänna villervallan. Kul att läsa  (eller kanske se!) om hur ett intresse växer och undra hur det går sen. Blir han proffsfotograf som Morbror Koko?

Karins blogg - om hur livet i Malaysia ter sig för en svensk småbarnsfamilj. Jättespännande! Och fina bilder till....

Ingelas blogg - vad vore livet utan en ungdoms fyndiga livsbetraktelser i bloggform? Håll koll - snart kanske det dyker upp fler böcker!

Bridos blogg - motvallskärring kallar hon sig med bister humor. En krutdam som sliter för andras och egna ungars bästa. Heja på!



Till utmärkelsen hör en uppgift. Liebster betyder "käraste"och utnämningen ges till bloggar med färre än 200 följare/prenumeranter. När man får utmärkelsen ska man göra följande:
Tacka den som gett dig utmärkelsen och länka.Skriv ner de 5 bloggar man vill lämna utmärkelsen vidare till dem och låta dem veta det genom att lämna en kommentar i deras blogg.Till sist hoppas man att de utvalda vill lämna utmärkelsen vidare...

Kram och hej hej leverpastej!
//E








Inga kommentarer: