måndag 27 maj 2013

Jag minns inte...!

Irriterat sitter jag och tänker på bilder. Jag målar gärna från hemtrakterna, barndomsplatser. Jag fick för mig en tavla som skulle innehålla allehanda detaljer. Så upptäckte jag att jag inte minns hur det såg ut. Redan!?

Varför minns jag inte hur det såg ut runt Stora stenen? Den som fanns vid infarten till gården? Det fanns en Stora stenen neråt järnvägssidan också, men där var det en myrstack i närheten så den var inte så trevlig. Det är ju inte bara jag som suttit på stenen vid infarten och druckit saft. Det har minsann våra ungar gjort också.
Alltså borde jag ha järnkoll på hur det såg ut. Men icke...

Jag har ännu inte vågat tänka efter hur det såg ut i skogen på kullen bakom huset. Den är ju numera utplattad och bebyggd. Helgerån! Det är vad det är! Tänk om trädkojan är borta!!!

Men jag ska nog undersöka saken för nu har jag tagit fram tuschpennorna och ska börja pyssla efter ett halvårs idogt skolarbetande med bilder och texter.

Majnätterna springer iväg - vilket slöseri!
Återkommer med rapport om teckningar.
/E