torsdag 6 juni 2013

Vad har hänt?



Jag råkade titta in hos grannen....vad fick jag se? Jo ett ådernät av grenar i ett grönt hav. Hjälp! Hela världen har svämmat över av grönska! Är det inte underbart?

Fuktiga nätter, ett par rejäla åskregn och närmast tropisk värme under ett par veckor veckor så blir det nästan ohanterbart. Trots det underbara.Gräsmattan måste klippas ett par gånger i veckan, skotten på syrenhäcken (där vi inte klippte i fjol för jag vågade inte klättra på taket till cykelstallet och glömde hela tiden bort att be någon annan klättra) har växt en halvmeter. Redan. Klippa häck, det är sånt man gör när man kommer hem från semestern. Den orensade och vildvuxna rabatten kan jag redan nu glömma att jag ska ansa och rabarbern blommar sen länge och är skördad av andra som gillar rabarber mer än jag.

Nå, jag rullar mig i gräset, jag, och låter blomstren vara i fred. Maken har lovat mig ett växthus på nästa boplats! Med en soffa åt mig i det gröna havet. Kanske får du fika om du tittar in men medtag egen stol.



//E

Inga kommentarer: