söndag 24 november 2013

Ljus och skaparglädje

Öppet hus i vår kreativ verkstad - inte så välbesökt som vi önskat men desto mer trivsam samvaro med pennor och papper. Nästa drag är att besöka en marknad eller två. Fast själv har jag svårt att se mig som marknadstant av någon anledning. Kanske jag blir en när jag väl är där.  

Vi har så många fina saker, så många timmars själsvila i skapandet av allt från leksaksaskar med plastdjur i till vackra väskor i osannolika tyger. Jag är ingen säljare - jag är en görare. Sen vill jag vältra mig i fina färger och material och drömma om var saker skulle passa. Men som sagt, det ska ju säljas så nu får det bli marknadssvängen. Ett tag såg vi oss dra omkring i folkvagnsbuss med vimplar och bjällror och sen blev det vanlig landsvägsbuss så man kan inreda och bo. Vid det laget var vi på väg till Kristinehamn eller nån annan stad på lagom semesteravstånd. Vem vill ta busskort? Vi spånade på. Men för att hålla oss fast i nuet gjorde vi upp vilka som ska stå i marknadsståndet om ett par veckor. 

Själv har jag packat ner hemmaverkstan till en plåtlåda som jag drar omkring på. Akvareller och Promarkers. That's it. Känns bra. Vilket inte hindrar att jag tvärgör några julpryttlar för tillfälliga marknadsdagar. Möjligheten finns. Tack och lov. 


/E

Inga kommentarer: