söndag 19 oktober 2014

Gråhösten

Jag tog och gjorde om gråhösten lite, jag. Man har väl rätt att skoja till det lite. Snart ska jag rita en barnbok, då behövs lite färgklickar som kittlar fantasin. Nu sa jag det igen. Det där om barnboken. Tänk om man måste skrida till verket. Bara för att folk förväntar sig nån form av actioooooooon.

Det är inte lätt när man vaknar och tror att världen är lila och sen minns att man bytte gardiner kvällen innan.
Kan det bero på höstförkylningen som gör hjärncellerna luddiga och fluffiga?

På andra sidan huset ser jag att guldet har ramlat till marken.
Bautabjörken har klätt av sig höstskruden.

Gråhösten ligger som ett lock över Frösöberget


Jag tänker att det vore fräscht om världen vore gul ibland. Särskilt en söndag om gråhösten.

Plötsligt ville jag känna på vintern. Tänker mig is och två timmars dagsljus mitt på dan.

Lila himmel. Ragnarök inom en nära framtid?

Det ser ut som om det smakar chilipeppar. Mmmmmmm...


Karamellslott? Disneyworld?

Fiket i parken i försommargrönska i stället. 

Även i Östersund låser man fast sin kärlek.

I ett enda slag försvann gråhösten. 

Fast här är den i alla fall, nu går den inte att undvika.
 Motorcyklar stallas in och det är LÅNGT till vår. Suck.

Landsvägen utsocknes.


/E

Inga kommentarer: