söndag 10 maj 2009

Insmord med Ibumetin och något lomhörd. Men still going strong, vad trodde du?

Jorå, insmord i Ibumetinsalva gick hon på rockparty. Kul kalas!

Rockbandet borde ha haft en gigantisk scen, mer än den lilla som fanns, för det var tryck vill jag lova. Å andra sidan uppfyllde dom ju själen och huvudet så det räcker till idag. För sent (eller så har jag blivit blasé sen tidigare bravader jag tagit mig helskinnad ur) kom jag på att det ju fanns hörselskydd. Det innebär att jag vaknade i morse klockan sju och fortfarande trodde att jag befann mig på rockparty. Alldeles bestämt hörde jag sångerskans röst. Det ekade liksom.

Trevligt umgänge och nya bekantskaper och en del återseenden - ett lyckat kalas. Själv höll jag mig i skinnet, försiktigtvis. Få se hur det håller ihop till nästa lördag då nästa kalas är. Jag får konsultera någon på mitt gym, ironiskt nog går jag ju där för att stärka alla delar... Nåja, långa promenader gör susen har jag märkt. För rygg. Annat blir dock lidande men det lever jag med. För det mesta har jag roligt och mår utmärkt med mina 22 år. Alla helger i maj och juni är inbokade för roligheter och sen är det ju semester och då ska vi åka 400 mil på hoj.

Jag och maken ägnade fredagkvällen åt att göra lösa planer för 400milaresan. Bordet var fyllt av datorer och GPS. Rätt snart hade vi koll på bra hojvägar och resrutt. Allt knappades in i elektroniska hjärnor som kommer att ledsaga oss, själva behövde vi bara luta oss tillbaka över ölen och se på.

Jag minns en annan tid. När ungarna var ungar och vi rände land och rike runt med folkabussen. Det blev en hel veckas planering med vägkartor, turistguider och anteckningsblock. Allt i papper. Vi satt på altanen och drack vin, funderade över om den och den vägen var lämplig och räknade tid och mil på miniräknaren...Sen blev det alltid samma sak: det blev väderkartan som styrde allt. Och så hamnade vi i Örebro i stället för Piteå. Men sånt är ju också trevligt.

Nu vill jag ut innan nästa musikchock - vråldisco på dansavslutning för dotter. Tre timmars sittning och applåderande bensprattel. Härligt!

Eva

1 kommentar:

Ingemar Edfalk sa...

Man tar av söderut i Nyköping eller Jönåker och kommer via småvägar till Stegeborg där det är perfekt att övernatta i campingstuga på campingen. Sedan blir det kabelfärja över till vikbolandet nästa morgon och ca. 30mil kvar. Om ni ska till Öland alltså...