torsdag 14 maj 2009

Jag fick sån lust...

...helt plötsligt att plugga mer bild. Att skaffa full behörighet. Ju mer jag tänker på det ju viktigare blir det. Och nu har det växt till ett JÄTTEMÅSTE.

En kurs i rörlig bild startade i veckan, det räckte för att elda upp mig. Redan innan kursstart hade jag planerat en av uppgifterna då jag (jorå, erkänner, det var motvilligt) läste igenom kursmomenten. Fastnade på en film om en person i ens närhet och då hade jag det hela klart för mig.

Jag hade i ärlighetens namn tvekat till att gå kursen, det tyckte jag andra kunde göra. Därav motvilligheten. Själv tänkte jag skaffa mig ett papper på att jag fixar att undervisa i bild. Men hur som haver drogs jag med. Thomas Koppfeldt övertygade.

Jag skrev till mina gamla bildlärare och berättade och dom lovade att skräddarsy de poäng som fattades, inte ens ett år. Va? Jag bara måste. När jag fått en idé kan jag inte släppa det, det äter sig in i min hjärna och gör mig till en zombie som tråkar min omgivning av och till. Men ska man ta vara på livet ska man nog göra det man vill. Och det brukar jag vara ganska bra på.

Om tre månader vet vi om jag lyckades....

Jojomensan.

Inga kommentarer: