fredag 4 december 2009

Läs inte, det står inget viktigt.


Total tystnad råder. Källarmannen (= son boende i källarplan) dåsar framför tv-spelet. Prinsessan gick på krogen. Maken sitter i soffan, gloende in i cyberspace. Jag skriver.

Våra arbetskamrater har julfest. Kul. Jorå. Tanken var att deltaga men helt plötsligt hände saker som gjorde att vi avbeställde och sen att vi ångrade oss och sen ångrade oss igen och sen velade vi och sen struntade vi i allting och då insåg vi att vi skulle nog vara mest behövliga och användbara som föräldrar på hemmaplan. Jag hade redan bokat in diverse sysslor så nu sitter jag här och känner på fredagskvällen och tröttheten som kommer smygande. Borde stryka. Borde handla. Borde baka. Borde för övrigt släpa fram grillen. Vi tänkte grilla i morgon. Det är ju snart jul. Då grillar man. Åtminstone enligt ett par vänner jag har. Fick till och med höra att det var läge att ha shorts också. Solhatt kanske.

Jag har i nuläget svårt att se mig vid grillen. Men i morgonkväll är ju allting annorlunda. Utsövd, välpreparerade laxfileer till mig, blodig biff till karlarna och kyckling till prinsessan. Är det fest så är det. Vädergudarna kommer att vara på vår sida: snöglopp och grådass. Vad är då bättre än en äcklig glögg vid grillen och att sen få komma in i julpyntat hus med långbord och smällkarameller?

Men innan dess - überseg fredagskväll i soffhörnet, litervis med citronté och ena foten på språng ifall prinsessan lessnar på kroglivet. Jag borde...men jag gör det inte.

Blabbablabbablabba....skriver gör jag på alla andra ställen än här just nu. Återkommer med rapport om grillparty mitt i vintern. Medan ni väntar kan ni ju alltid besöka Enhenna. Där händer det ju saker av och till.

Ajöss.

bild från www.cepolina.com

2 kommentarer:

Evas blogg sa...

Ibland är det skönast att vara hemma. Men du, det går inte att komma in på länken, det står att sidan inte finns :( Ha en fin grillstund i morgon!!

Eva sa...

Jaa, jag vet att det är nåt med länken,ska se om det går att fixa.

Och - hemma bäst. Grilleriet var ju toppen!