onsdag 15 augusti 2012

Ett gäng bilder från sommaren...

...slumpmässigt utvalda för något jag inte minns längre. Men här kan de ju alltid roa någon....Enjoy.

En grönskande ingång till några Stockholmsbor.

Minnet av Storsjöyran 2012

Hojresan. Vi lämnade Sunndalen och åkte uppåt. Vi undrade vem som bodde på andra sidan...

David och Therese följde med till stugan en dag i början av sommaren för att kolla förödelsen efter Dagmar. Allt nästan väl, kunde vi konstatera. Huset stod kvar, mitt emellan två fällda barrträd.

I stan efter midnatt, studentdagen. Thomas slår följe med oss gamlingar ett tag.

Jipppiiiiii!!! Jag hittade en färglåda från 60-talet. Alla som är insatta vet hur den luktar! Överlycklig får jag äga den. Den skulle kunna vara min - de gröna färgkakorna är nästan slut...

Min förvildade rabatt i sommarhettan med blå himmel bakom. Nåt att titta på i mitten av januari.

Och kolla vad jag hittade bakom friggisen. 

Åre. Lågsäsong.

Här kan man sitta och fika och ha det bra. Perfekt för långfika, och samtidigt njuta av sol och Åresjö.

Gammal lekplats

Mammas idoler sticker upp sina huvuden i gräset.

Snäcksamling. Är det Esters?

Min motorcykel får vård. Eller kanske heter det service. Notera droppställningen i alla fall.

Mitt emellan flyttningarna. David kommer hem till oss päron med väskorna ett tag. 

Barnängen - nostalgin dryper då vi minns sommardagar på samma plats då de två herrarna var ca 20 år yngre.

Frukostfest hos Staffan och Elisa i Blackeberg.

//E.

1 kommentar:

Karin Härjegård sa...

Åååh, vilka härliga bilder, Eva! Vilka minnen att spara på och njuta av när vinter kommer... Kram!