måndag 14 juli 2014

Eftersom det var regn idag....

.... så hälsade jag på gamla mor och hämtade hem blommorna hon hade fått "låna" medan jag var borta. (Hon ville absolut inte behålla dem eftersom det blev alldeles för trångt på balkongen). Drack en kopp te och visade henne 350 bilder från hojresan. Jag var alldeles matt efter 200 när hon hela tiden sa "backa tillbaka - jag vill se hur rörigt det ser ut i Bergen, hur bygger dom egentligen?" Det hjälpte inte att jag sa att av alla 350 foton kanske jag behåller hundra. Röran består mest av att jag har minst fem bilder på samma motiv ibland men i olika situationer.  Nå, hon tittade och tittade och sen var både hon och jag yra i bollen. Jag kastade mig ut i bilen mellan skyfallen, för det var skyfall, och intog mitt gamla hobbyrum med dator och kaffekopp.

Här har jag liksom suttit nu och försökt lista ut var vi varit. Det är inte alldeles enkelt alla gånger. Det krävs genomgång av GPS och lite surfande. Jag vet att det ser ut som om jag fått solsting eftersom jag inte har en aning om var jag varit. Men det är inte lätt att minnas alla krokar, alla småbyar i Danmark och Norge, som jag VILL minnas. Helsingör och Bergen och Ullared minns man ju. Men inte Fjerritslev och Svinklöv....

Återkommer med bilder och rapport. Och jag vet att du nästan ramlade av stolen när du läste "Ullared". Va? Har hon varit DÄR? Jojomensan, man måste ju kolla upp galenskapen likväl som Tivoli och Gröna Lund.

Håll ut.
/E

Inga kommentarer: