onsdag 10 oktober 2018

21.44

Hallå?
Någon där?

Facebook slog ut skrivlusten. Eller var det kanske livet? När andra saker tar över det kreativa och reflekterande sinnelaget då blir det inte många bokstäver, inte. Men under en ljuvlig höstpromenad fann jag ett frö till min skrivlust igen. Och plötligt fick jag som en explosion av idéer i huvudet, härligt!
Not.
Önskar att det vore sant. Men nej. Sanningen är den att jag döstädar. Jävligt modernt. Började med att gräva i dagböcker och läsa anteckningar i en gammal ringpärm, så skör att flisor lossnade från omslaget och föll som konfetti på tårna. Där fanns funderingar som pågår än, fast i en nyare tappning så att säga. Just då insåg jag att jag behöver en kanal. Från konfetti i glitter på mina tår upp till mitt huvud. Jag är redo att ventilera. Igen.
Avslutar denna omstart med en stämningsbild från en leksaksavdelning. Det var bättre förr.
/E.





2 kommentarer:

Solweig sa...

Äntligen har du vaknat.....Saknat dina inlägg..

Eva sa...

Jaa Gomorron. Återkommer med fler. Lovar.